1. Kako vas je vaše iskustvo pripremilo za prodaju?
Moje iskustvo me je pre svega pripremalo za komunikaciju i dobar odnos sa ljudima. Vremenom sam shvatio da je pre svega važno pravilno slušati ljude, kako bi ih na pravi način razumeo. Komunikacija nije jednosmerna ulica i koliko je važno šta i kako pričaš, toliko je važno i na koji način slušaš. Smatram da su dobra komunikacija i iskren odnos sa ljudima najviše uticali na moje prodajne uspehe. To je baza na kojoj sam gradio i sve ostale prodajne tehnike i edukacije.
2. Da li ste ikada izgubili priliku da poslujete sa važnim partnerom?
Naravno, neuspeh je deo svakog uspeha, ali ako se na to gleda kao na lekciju. Posle svakog rezultata (bio on uspešan ili neuspešan) imam praksu da sednem sa kolegama i da izanaliziramo šta se sve dešavalo, kako bismo poboljšali dobre stvari i smanjili uticaj negativnih.
Gubljenje prilike da poslujete sa važnim partnerom je svakako udarac, pre svega na motivaciju, a kroz iskustvo sam naučio da nikada ne trebamo odustati od zacrtanog cilja. „Važan partner“ će na kraju sam doći.
3. Kako ste izgradili lojalnost među svojim partnerima i kako biste gajili novu prednost?
Poštujući svoje ključne principe, a to su:
- Poverenje pre svega.
- Kvalitet koji ne sme da trpi.
- Poštovanje svih dogovora i rokova.
Smatram da su ove tri stvari uticale na građenje lojalnog odnosa sa partnerima i drago mi je što sa nekima od njih sarađujemo i duže od deceniju. Po mom mišljenju, okoliko se neka od ove tri stvari u nekom trenutku izgubi, sve što se pre toga gradilo pada u vodu. Mnogo je teže vratiti poverenje, nego što ga je potrebno izgraditi i tu svako treba da bude veoma pažljiv.
4. Šta mislite koja su tri najvažnija faktora prilikom procene dogovora?
Sa moje tačke gledišta, tri najvažnija faktora su:
- Kvalitetna priprema za sastanak, odnosno za eventualni dogovor;
- Dobra analiza pre samog ugovaranja, koja je jasan preduslov za dobar dogovor;
Dugoročna perspektiva, tj da li postoji šansa da se sa tim partnerom napravi dugoročna saradnja koja će obostrano doneti mnogo više benefita od jednog projekta.
Opišite situaciju u kojoj ste morali da improvizujete.
Mnogo ih je 😊 Šalu na stranu, improvizacija je sastavni deo moje ličnosti i često sam prinuđen da improvizujem. U poslednje vreme, kako je i Termovent počeo da sarađuje sa izuzetno ozbiljnim kompanijama, trudim se da se što bolje pripremim i smanjim opciju za improvizacijom, ali ipak uvek ostaje malo prostora za to. Iskustvo i samopouzdanje mnogo pomaže kod potrebnih improvizacija.